Reisverslag  Dag 60 - Woensdag 29 Juli 2009

09:30 Wakker. Dankzij het goede luik lijkt het nog nacht maar de dag is toch al volop begonnen. Berry en Frances zijn al wakker en zijn brood halen. Ik stap in de auto en ga hen zoeken zodat ze de klim terug in de auto kunnen voltooien. Ik hoef niet ver te zoeken want ik tref ze bij de hoofdweg aan. Net op tijd dus. Ze zijn blij dat ik ze op kom halen en met de auto is de klim zo bedwongen.

Het eigen ontbijt smaakt prima met lekker vers brood. Daarna maken we ons gereed voor een plons in ons "eigen" zwembad. Dat eigen slaat op het feit dat we het zwembad voor ons alleen hebben. Het is van Elsbeth, Stelios en de kinderen. Voornamelijk van de kinderen want Stelios houdt veel meer van zeewater en Elsbeth heeft er dit jaar nog niet in gelegen. De kinderen zijn echter in Nederland, die zien wij dit jaar helaas niet. Voor Elsbeth wel even twee weken rust en die heeft ze toch wel even nodig.

Dus plonzen wij in het warme maar lekkere water en krijgen ondertussen van Rocco door dat zijn dames nog compleet in dromenland liggen. Na een anderhalf uur is het ook voor mij genoeg en ga ik richting laptop. Even e-mail en de zaak controleren. Berry en Frances zijn ondertussen ook opgedroogd en gaan richting bed voor een slaapje. Ik ga ook op bed liggen maar de slaap vat mij niet. Dus lig ik lekker op bed te lezen en dat bevalt mij prima. Mijn bed is dit jaar wat groter geworden, ik ben gepromoveerd van een- naar tweepersoonsbed. Ik kan dus lekker dwars liggen.

Om 15:00 verzamelen we bij Dafni Studios en gaan we naar Paradise Beach. Ik had al gehoord dat het dit jaar een stuk drukker is en dat blijkt ook wel als we de weg naar beneden inrijden. Overal staan auto's geparkeerd. Maar hopend op geluk rijden we naar beneden en inderdaad hebben de eerste strandgangers het strand alweer verlaten en vinden we twee plekjes. Snel daarna hebben we de strandlakens uitgevouwen, een stuk strand toegeëigend en lopen we de zee in. Die loopt heel langzaam af maar we hebben vandaag een schitterende golfslag.

En dus zijn we al snel van golf naar golf te golven, te springen of te duiken. Julia vindt het nog even wat minder, helemaal als ze kopje onder gaat door een onverwachte golf die Jenny niet aan had zien komen. Ze moet nog even vertrouwen krijgen in de zwemband hoewel ze prima kan zwemmen.

Het is heet op het strand en dus zoek ik nog een paar keer de koeling van de zee op. We blijven op het strand totdat de zon bijna achter de heuvels verdwijnt. Dan rijden we terug naar huis waarbij we onderweg bij een supermarkt stoppen voor een parasol, wat boodschappen en een schep en emmertje voor Julia.

We spreken af dat we na 45 minuten elkaar weer zien voor het avondeten. Iedereen heeft zich dan gedoucht en omgekleed. We gaan lopend vanaf Dafni naar Muzes, de taverna aan de haven. Het is er gezellig druk maar toch hebben we een tafel voor 6 personen te pakken. Ik bestel diverse voorgerechten en als hoofdgerecht voor mijzelf de yaourtlou (gehakt met yoghurtsaus). Smaakt uitstekend.

Daarna lopen we naar de cocktailbar die ernaast ligt. Daar nemen we een cocktail en komen tot de ontdekking dat die hier niet rijk zijn aangekleed. Ondertussen is Julia in slaap gevallen en bestellen we er toch nog maar een bij de altijd glimlachende serveersters (of overdrijf ik nu?). Daarna lopen we terug naar Dafni waarbij Julia door haar vader gedragen wordt en niet wakker wordt. Ik geef de sleutels aan Berry en die rijdt de auto terug naar huis. Om 02:00 sluit iedereen de luiken, ook de mijne sluiten zich.