Reisverslag  Dag 41 - Donderdag 4 Juli 2013

8:00 Ben ik wakker. Noor is dat ook al, ze heeft al gerend en even gezwommen. Ik gebruik Noor en Noortje door elkaar. Noor is het qua lengte, want ze is 1,84 en daarnaast ook nog blond dus daardoor draait menig Grieks mannenhoofd zich om bij haar verschijnen. Maar Noortje klinkt gewoon nog iets aardiger.

Ik breng haar weg naar Ammos omdat ik haar vanmiddag ook weer ophaal om naar het strand te gaan. En dan hoeft ze niet de fiets ergens te stallen. Dus zie ik hoe de strandbar wordt geopend. De laptop die de muziek verzorgt wil niet opstarten maar gelukkig kan ik dat probleem verhelpen. Daarna krijg ik van Noortje mijn eerste freddo espresso en wat later van Maria mijn tweede. Die laatste wordt iets sneller opgedronken want ik zou om 11:00 (Ned. tijd) aan het werk gaan. Vandaag weer wat werken.

En dus verloopt de dag verder werkend waarbij ik weer goede zaken doe zodat ze mij niet missen. Het is iets na 16:00 als ik mijn laptop afsluit en ik mijn spullen pak voor een strandbezoek. Dan rijd ik naar Ammos Bar en even later rijd ik met Noortje naar Paradise Beach. Onderweg vertel ik wat zaken over het eiland en zitten we gewoon wat te kletsen.

Bij Paradise Beach kunnen we de auto in de schaduw kwijt, hebben we onze handdoekjes al snel op het strand liggen en staan al snel in het zilte nat. De golven zijn zo goed al verdwenen maar daardoor lijkt het water nog helderder. Na een tijdje in zee gaan we liggen opdrogen. Noortje had een leesboek mee maar dat is geeneens gebruikt. We liggen heerlijk in de ondergaande zon te praten over van alles en nog wat. Ze is 18 maar heeft meer meegemaakt dan mensen die veel ouder zijn. En ze is een gedreven persoon en neemt informatie als een spons op.

Nadat we zijn opgedroogd en de zon achter de berg is verdwenen stappen we in de auto en rijd ik in Skala Potamia richting het begin van Golden Beach. Dan weet ze straks met Toon en haar moeder alvast een beetje de weg. We besluiten niet hier wat te eten maar in Thassos stad. Elsbeth gaat vanavond met vriendinnen uit eten en weet dat ze niet hoeft te koken voor Noortje. Noor heeft wel trek en zodoende besluiten we meteen naar het restaurant te gaan.

Er is live muziek en doordat zij er nu bij is krijg ik vrij snel het eten. Ik heb wat lekkere gerechten besteld en ze waardeert mijn keuze volgens mij, gezien haar grote ogen en de uitroep "Oh wat is dit lekker!". Ja, je kunt bij Mesogios heerlijk eten voor een mooie prijs. Ook nu gaan de gesprekken door. Noortje is iemand waarmee je heel makkelijk kunt praten en ook overal (echt) in geïnteresseerd is. Er komen ook wat persoonlijke zaken voorbij maar die blijven in mijn hoofd en komen niet op internet.

Aan het einde neem ik nog een tsipouro terwijl Noortje nog aan haar biertje zit. Ze is door blijven eten, ondanks haar beloofde laatste hapje (maar dat waren echt meerdere laatste hapjes). Uiteindelijk besluit ze dan toch mijn advies op te volgen en wat tsipouro te drinken om het volle gevoel wat kwijt te raken. En van 1 shot komt een tweede maar dan is het echt welletjes. Het was een heel gezellige avond en ik geloof dat het wederzijds was. Dus reken ik af en breng haar netjes naar huis (en mijzelf natuurlijk ook). Het is 23:30 als we thuis komen en ik zie dat Elsbeth nog niet terug is. Ik lees nog wat op bed en sluit om 01:15 mijn luiken.